Kraj

PKO BP: 3 mln użytkowników aplikacji mobilnej

W ciągu roku liczba aktywnych użytkowników wzrosła o ponad 50 proc.

PKO BP: 3 mln użytkowników aplikacji mobilnej
Największy krajowy bank – PKO BP – chwali się szybkim wzrostem liczby użytkowników aplikacji bankowości mobilnej IKO. W ciągu roku liczba aktywnych aplikacji wzrosła o 58 proc. i właśnie przekroczyła 3 mln. Łącznie w ciągu 5 lat klienci wykonali za jej pomocą ponad 130 milionów transakcji mobilnych. Tylko w ciągu ostatniego roku liczba transakcji dokonywanych z poziomu aplikacji wzrosła aż o 143 proc. IKO jest używane najczęściej do dokonywania przelewów, płatności w internecie oraz płatności zbliżeniowych.

– Nasi klienci coraz chętniej adaptują wygodne i użyteczne rozwiązania technologiczne, które ułatwiają codzienne bankowanie. Tak właśnie jest też w przypadku IKO, które rośnie coraz bardziej dynamicznie – na pierwszy milion aktywnych aplikacji czekaliśmy ponad 3 lata, o kolejny milion IKO urosło w rok, a zdobycie trzeciego zajęło już tylko 11 miesięcy – podkreśla Michał Macierzyński, dyrektor departamentu usług cyfrowych w PKO BP.

Bank podaje, że aktualnie jego klienci płacą Blikiem w internecie co sekundę, w każdej minucie zlecają 100 przelewów w IKO, co godzinę logują się do aplikacji aż 60 tysięcy razy, a w ciągu doby bank notuje nawet 5,5 mln tąpnięć w aplikacji.