M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Obrońcy zwierząt grożą bojkotem marki Dolce & Gabbana za reklamę z szympansami

Serwis Dzienny | 21 czerwca 2005, 00:00

Brytyjscy obrońcy zwierząt, m.in. z grupy Animal Defenders International, zapowiedzieli, że wezwą do bojkotu produktów włoskiej firmy odzieżowej Dolce &...

Brytyjscy obrońcy zwierząt, m.in. z grupy Animal Defenders International, zapowiedzieli, że wezwą do bojkotu produktów włoskiej firmy odzieżowej Dolce & Gabbana, jeśli ta nie wycofa swoich najnowszych reklam, w których występują szympansy. W reklamach prasowych małpy prezentują np. rożowe zegarki z logo D&G i jak twierdzą obrońcy zwierząt, "wyglądają na wyraźnie smutne". To nie pierwszy przypadek oprotestowania kampanii reklamowych z udziałem zwięrząt - wcześniej z takimi reakcjami spotkały się reklamy "Monkey's taxi" Pepsi Max i reklamy niemieckiego producenta odzieży sportowej Puma, który w swoje dresy ubrał również młode szympansy. Wcześniej Animal Defenders oprotestowali reklamy społeczne grupy Portman (organizacji producentów napojów alkoholowych), które wzywały młodych Brytyjczyków, by nie zachowywali się jak "pijane małpy" (ostatecznie reklamy nie weszły do emisji). Natomiast w marcu ub.r. inna firma - producent zegarków Seiko - popadła w tarapaty ze względu na swoje reklamy modelu Breil przedstawiające młodą atrakcyjną kobietę trzymającą pistolet - do Advertising Standard Authority (instytucja zajmująca się w Wielkiej Brytanii kontrolą treści reklamowych) wpłynęły protesty zarzucające reklamie gloryfikację broni palnej. ("BrandRepublic")

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,