Kraj

Bayer najaktywniejszym reklamodawcą w segmencie agrarnym

Według agencji Martin & Jacob, specjalizującej się w marketingu agrarnym, w okresie od stycznia do maja 2005 r. wartość rynku...

Według agencji Martin & Jacob, specjalizującej się w marketingu agrarnym, w okresie od stycznia do maja 2005 r. wartość rynku reklamowego w segmencie agrarnym wynosiła 23 768 026,00 zł. Reklamodawcy najchętniej kierowali swoje budżety do prasy rolniczej, gdzie wysokość wpływów reklamowych wyniosła prawie 20 mln zł. Największy udział w przychodach (21,57 proc.) wśród prasy rolniczej ma miesięcznik “Top Agrar Polska”, a średni koszt dotarcia do jednego czytelnika (ad cost per unit) waha się w granicach 0,22 zł. Najwyższe wydatki na reklamę zanotowała firma Bayer CropScience, ich budżet na media ATL wyniósł łącznie 1 662 429,00 zł. Telewizja i radio nadal wykorzystywane są głównie jako media wspierające kampanie reklamowe. Łącznie na reklamę w telewizji i radiu wydano nieco ponad 4 mln zł. Analizowane media to prasa rolnicza (ponad 60 tytułów), TVP1, TVP3, PR1 (analiza uwzględnia dane netto przed rabatami). (JP)