Jeśli te prognozy się potwierdzą, będzie to największa sprzedaż online w jeden dzień w historii Stanów Zjednoczonych.
Właściwie każdy detalista ma coś do ugrania w Cyber Monday. Firmy mające ostatnio słabsze wyniki, takie jak JCPenney i Victoria’s Secret muszą udowodnić, że nadal są w stanie konkurować w warunkach ostrej rywalizacji. Jedną z najkorzystniejszych ofert na Cyberponiedziałek ogłosiła, także walcząca ze spadkami przychodów, sieć odzieżowa Gap: każdy artykuł online ze zniżką 50 proc. plus dodatkowe 10 proc. obniżki na wybrane produkty i darmowa wysyłka. JCPenney daje 30 proc. zniżki za zamówienia o wartości ponad 100 dol.
Z kolei giganci handlu tradycyjnego tacy jak Walmart i Target chcą pokazać inwestorom, że są poważnymi graczami internetowymi, zdolnymi podjąć wyzwanie ze strony Amazona. Nawet Amazon nie jest zresztą wolny od presji: w październiku br. jego kurs akcji spadł po ogłoszeniu rozczarowujących Wall Street prognoz na końcówkę roku.
Sprzedawcom sprzyjają dobra kondycja amerykańskiej gospodarki, niskie ceny benzyny i związany z nimi optymizm konsumentów. Sprzedaż całego amerykańskiego sektora handlu detalicznego w sezonie świątecznym ma wzrosnąć o 4,3-4,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w 2017 r., przewiduje National Retail Federation.
(CNN.com)