Kraj

Ipsos uruchomił program badań konsumenta w miejscu sprzedaży

Firma badawcza Ipsos uruchomiła program badań marketingowych konsumenta w miejscu sprzedaży, skierowany przede wszystkim do producentów dóbr szybkozbywalnych i sieci...

Firma badawcza Ipsos uruchomiła program badań marketingowych konsumenta w miejscu sprzedaży, skierowany przede wszystkim do producentów dóbr szybkozbywalnych i sieci detalicznych. – Badania tego typu były już oferowane przez firmę wcześniej, widząc jednak rosnące zainteresowanie klientów, uruchomiliśmy cały program badań, niezwykle pomocny w zarządzaniu kategorią i przestrzenią w sklepie – mówi Aleksandra Leis, prezes Ipsos. Badania marketingowe w miejscu sprzedaży służące do wspierania zarządzania kategorią (Category Management) mają dawać producentom dóbr szybkozbywalnych odpowiedź na pytanie, co, gdzie i jak należy sprzedawać, aby zaspokoić potrzeby kupujących, w jaki sposób najlepiej wykorzystać cenę, portfolio produktów, opakowanie, działania promocyjne czy układ półek, aby zachęcić do wyboru produktu. Z kolei sieci detaliczne dzięki badaniom realizowanym w sklepach mają uzyskać odpowiedź, jak optymalnie zarządzać przestrzenią w sklepie, w jaki sposób najlepiej grupować produkty, jakie jest ich optymalne wyeksponowanie, które techniki marketingowe wewnątrz sklepu są najskuteczniejsze. W ramach programu badań konsumenta w miejscu sprzedaży dane zbierane są m.in. poprzez wywiady w sklepie przy półce, obserwację zachowań klientów, wywiady asystowane (osoba z firmy badawczej towarzyszy konsumentowi podczas zakupów), wywiady realizowane za linią kas, spis zakupów z koszyków, wywiady z personelem, krótkie sondy z konsumentami, filmowanie i robienie zdjęć, zogniskowane wywiady grupowe w sklepie etc. (JP)