M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Samsung wyprzedza P&G na liście największych reklamodawców "Advertising Age"

( red. ) | 5 grudnia 2018, 06:00

Łączne wydatki południowokoreańskiego koncernu na reklamę i promocję sprzedaży wyniosły w 2017 r. 11,2 mld dol., o 13 proc. więcej niż rok wcześniej.

P&G, drugi na liście "Advertising Age", wydał 10,5 mld dol. na reklamę i marketing w minionym roku obrachunkowym (do czerwca 2018 r.), nieznacznie więcej niż w poprzednim okresie. Na miejscach od trzeciego do piątego znalazły się L'Oreal (8,6 mld dol.), Unilever (8,5 mld dol.) i Nestle (7,2 mld dol.).

Jeśli jednak zawęzimy pole badania do tradycyjnej reklamy (TV, prasa radio, internet oraz w punktach sprzedaży), P&G pozostaje największym reklamodawcą z wydatkami sięgającymi 7,1 mld dol., wobec 4,8 mld dol. Samsunga.

Dwa chińskie holdingi – Alibaba i Tencent – otwierają natomiast listę firm, które w minionym roku najbardziej zwiększyły wydatki na reklamę i marketing (odpowiednio o 105 proc., do 2,7 mld dol., i 46 proc., do 2 mld dol.). W pierwszej piątce na tej liście uplasowały się ponadto amerykański Viacom (wzrost o 35 proc., do 1,3 mld dol., francuski Kering – o 34 proc., do 1,4 mld dol., oraz amerykański Alphabet, właściciel Google – o 32 proc., do 5,1 mld dol.).

Według "Advertising Age" 105 firm miało w 2017 r. wydatki na reklamę i promocję sprzedaży przewyższające 1 mld dol. Spośród czołowej setki 47 firm ma siedziby w Ameryce Północnej, 31 – w Europie, a 22 – w Azji. W podziale na kraje: 44 z czołowych marketerów to firmy amerykańskie, 13 – japońskie, 10 – niemieckie, 9 – francuskie. 

Branże, w których na reklamę i marketing wydawane są największe pieniądze, to: produkty higieny osobistej i chemii gospodarczej (łączne wydatki w 2017 r. 51,6 mld dol., udział w wydatkach czołowej setki reklamodawców – 18,5 proc.), motoryzacja (47,1 mld dol., 16,9 proc.), rozrywka i media (29,8 mld dol., 10,7 proc.), handel detaliczny (26,7 mld dol., 9,6 proc.) oraz żywność i napoje (20,9 mld dol., 7,5 proc.).

(AdAge)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , ,