Należąca od wiosny br. do litewskiej Grupy Maxima sieć supermarketów Stokrotka przejmuje sieć sklepów Sano od spółki Miglione Investments Ltd. Transakcja ma być sfinalizowana na początku 2019 r.
– W nadchodzących latach skupimy się na polskim rynku, planujemy szybką ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii w Polsce jest integracja działających już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwoli nam wzmocnić pozycję w północno-zachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co otworzy nowe okazje do rozwoju biznesu – powiedział prezes Maxima Grupe Dalius Misiunas.
Sieć Sano ma 36 sklepów i prowadzi działalność e-commerce. W 2017 r. przychody firmy przekroczyły 71 mln euro. Po przejęciu sieci Sano Maxima Grupe będzie miała w Polsce w sumie 551 sklepów. W 2017 r. sieci, które teraz skupia – Stokrotka, Aldik (dziś już po rebrandingu Stokrotki) i Sano – wypracowały łącznie obroty w wysokości ponad 720 mln euro.