Kraj

Maxima zapowiada kolejne akwizycje w Polsce

Należąca od wiosny do Grupy Stokrotka przejmuje sieć Sano.

Należąca od wiosny br. do litewskiej Grupy Maxima sieć supermarketów Stokrotka przejmuje sieć sklepów Sano od spółki Miglione Investments Ltd. Transakcja ma być sfinalizowana na początku 2019 r.

– W nadchodzących latach skupimy się na polskim rynku, planujemy szybką ekspansję. Jednym z priorytetów naszej strategii w Polsce jest integracja działających już biznesów. Przejęcie Sano i połączenie ze Stokrotką pozwoli nam wzmocnić pozycję w północno-zachodnim regionie Polski. Wykorzystamy także know-how Sano z dziedziny e-commerce, co otworzy nowe okazje do rozwoju biznesu – powiedział prezes Maxima Grupe Dalius Misiunas.

Sieć Sano ma 36 sklepów i prowadzi działalność e-commerce. W 2017 r. przychody firmy przekroczyły 71 mln euro.  Po przejęciu sieci Sano Maxima Grupe będzie miała w Polsce w sumie 551 sklepów. W 2017 r. sieci, które teraz skupia – Stokrotka, Aldik (dziś już po rebrandingu Stokrotki) i Sano – wypracowały łącznie obroty w wysokości ponad 720 mln euro.