Kraj

InPost ma nowych inwestorów oraz umowy z Lidlem i Dino

Sieć chwali się "startupowym" tempem rozwoju.

InPost informuje, że od początku br. do 10 grudnia dostarczył 79 mln paczek, czyli o 49 proc. więcej niż w 2017 r. Paczkomaty notowały wzrost o 51 proc., a przesyłki kurierskie o 45 proc.

– To jest dla nas rekordowy rok i rekordowy szczyt świąteczny. Mimo że jesteśmy w pierwszej trójce największych operatorów logistycznych w Polsce, nadal rośniemy w iście startupowym tempie. Świąteczny pik pokazuje, że rozwijamy się znacznie szybciej niż rynek – zwłaszcza w obszarze paczkomatów – powiedział Rafał Brzoska, prezes InPost, dodając, że 10 grudnia chatbot InPost obsłużył milionowe zapytanie. 

Na koniec 2017 r. firma miała niecałe 2,7 tys. paczkomatów, dziś – 4,3 tys. Do końca roku chce postawić kolejnych 200. Niedawno InPost podpisał umowy partnerskie z dwoma sieciami handlowymi – Lidlem oraz Dino. We wrześniu 2018 r. InPost i KKR – amerykańska firma inwestycyjna – zawarły porozumienie gwarantujące 125 mln euro finansowania dla InPost w okresie 5,5 roku. Ponadto Advent International i InPost mają zainwestować w 2018 r. nawet 250 mln zł w infrastrukturę paczkomatową oraz rozwój usług kurierskich.