Zagranica

Karmarama wygrywa budżet reklamowy Lidla

Do kasy agencji wpada 70 mln funtów.

Lidl w Wielkiej Brytanii rozstrzygnął przetarg na obsługę reklamową. Budżet o wartości 70 mln funtów przejmuje agencja Karmarama. Wcześniej firmę obsługiwało TBWA London. W ostatnim etapie przetargu agencja pobiła Leo Burnett, VCCP i WCRS. Przetarg został ogłoszony w sierpniu, a nad jego prawidłowym przebiegiem czuwała firma AAR. Karmarama oficjalnie rozpocznie obsługę marki w lutym 2019 r.
TBWA rozpoczęła obsługę Lidla w lutym 2013 r. Miała za zadanie zwiększenie aktywności reklamowej marki i podejście bardziej ambicjonalne. Od tego czasu sieć zwiększyła prawie dwukrotnie udział w rynku brytyjskich sieci spożywczych – z 3,1 proc. do 5,6 proc., według danych Kantar Worldpanel. Jednak nie dotrzymuje tempa rywalizującej z nim sieci Aldi, która zwiększyła ponad dwukrotnie swój udział – z 3,6 proc. do 7,6 proc.

(Campaign)