M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Czekolada Fairtrade pod marką własną w Biedronce

Katarzyna Woźniak | 14 grudnia 2018, 06:00

Sieć należąca do Jeronimo Martins Polska nie ustaje w unowocześnianiu biznesu.

Czekolada gorzka zawierająca 95 proc. kakao z linii premium to pierwszy produkt ze znakiem Fairtrade, który sieć Biedronka (Jeronimo Martins Polska) wprowadza w ofercie artykułów marki własnej. Dostępna będzie w ramach świątecznej akcji czasowej od 13 grudnia br. w cenie 3,99 zł/szt. Tym samym Biedronka rozszerza listę produktów opatrzonych certyfikatami.
Jak zapewnia biuro prasowe, nowa czekolada w ofercie sieci Biedronka charakteryzuje się prostym składem. Miazga kakaowa, tłuszcz kakaowy i kakao o obniżonej zawartości tłuszczu stanowią 95 proc. składu. Pozostałe składniki to cukier i ekstrakt z wanilii.
Dzięki certyfikacji Fairtrade drobni producenci kakao mają uzyskiwać wyższe ceny skupu swoich plonów i dodatkową premię Fairtrade, którą mogą przeznaczyć na rozwój działalności lub realizację wybranych przez siebie projektów społecznych. Certyfikt Fairtrade zapewnia też, że przy tworzeniu produktu nie wykorzystano pracy niewolniczej i przymusowej pracy dzieci. Oprócz ochrony praw człowieka standardy Fairtrade regulują sposoby produkcji rolnej z poszanowaniem środowiska naturalnego.
W ofercie sieci Biedronka znaleźć można certyfikowane produkty marek własnych w różnych kategoriach, m.in. ryby świeże, mrożone, przetworzone oraz konserwy rybne marki Marinero z certyfikatem zrównoważonego rybołówstwa MSC oraz herbaty marki Remsey z certyfikatem Rainforest Alliance (RFA). Od stycznia br. sieć rozwija także markę goBio, w ramach której proponuje artykuły spożywcze z unijnym logo rolnictwa ekologicznego.

Czytaj więcej na temat: ,