Zagranica

Batalia o reklamy tytoniowe, do szkolnych bibliotek trafią wersje magazynów bez tych reklam

Już niedługo wydania takich magazynów jak "Newsweek", "Time", "People" czy "Sports Illustrated" mogą trafiać do bibliotek w amerykańskich szkołach pozbawione...

Już niedługo wydania takich magazynów jak “Newsweek”, “Time”, “People” czy “Sports Illustrated” mogą trafiać do bibliotek w amerykańskich szkołach pozbawione reklam tytoniowych, jakie ukazują się w ich głównych wydaniach. To efekt porozumienia, jakie wydawcy magazynów zawarli z władzami amerykańskiego prokuratora generalnego, które przewiduje, że wydawcy będą oferowali firmom tytoniowym usunięcie ich reklam z nakładu dystrybuowanego do szkół bez dodatkowych kosztów. To kolejny etap batalii o ograniczenie liczby reklam papierosów – w 2003 r. wydawcy i reklamodawcy tytoniowi przyjęli zasadę, że wydania, które trafiają bezpośrednio do klas w szkołach, będą pozbawione tych reklam, jednak biblioteki szkolne najczęściej prenumerowały regularne wydania magazynów. Departament Zdrowia stanu Nowy Jork przeprowadził badanie i stwierdził, że w 223 szkołach średnich 70 proc. wydań “Newsweeka”, “Time”, “People” czy “Sports Illustrated” zawierało tytoniowe reklamy. (“Advertising Age”)