M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tesla obniży ceny, by zdobyć więcej klientów

( red. ) | 3 stycznia 2019, 06:00

Producent samochodów elektrycznych podał, że w ostatnim kwartale 2018 r. do nabywców trafiło trzy razy więcej pojazdów niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

W liczbach bezwzględnych oznacza to ponad 90 tys. aut w IV kwartale ub.r. wobec niecałych 30 tys. w analogicznym okresie w 2017 r. Ogółem w 2018 r. Tesla wyprodukowała ponad 245 tys. aut elektrycznych.

Producent zapowiedział obniżenie na rynku amerykańskim o 2 tys. dol. cen Tesli Model S, Model X i Model 3. Obniżka ma zrekompensować zmniejszenie przez administrację federalną ulg podatkowych oferowanych nabywcom tych pojazdów.

Model 3, którego ceny zaczynają się od 46 tys. dol., jest kluczowym ogniwem strategii Elona Muska zakładającej, że auta elektryczne mają być przystępniejsze cenowo i dzięki temu szybciej podbijać rynek. Produkcja Modelu 3 okazała się trudniejsza, niż Tesla zakładała, co sprawiło, że firmie kilkakrotnie nie udało się osiągnąć celu 5 tys. aut tego modelu dostarczanych na rynek tygodniowo. W IV kwartale ub.r. Tesla wyprodukowała ponad 63 tys. aut Model 3 (rok wcześniej w analogicznym okresie zaledwie 1,5 tys.). Analitycy oczekiwali jednak dostaw rynkowych na poziomie 64,9 tys. aut.

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , ,