Kraj

Polska sieć 50 Style otwiera sklep w Bukareszcie

Rumunia stała się atrakcyjnym rynkiem dla polskich marek, w związku m.in. ze wzrostem płac.

Polska sieć 50 Style, oferująca obuwie oraz odzież z kategorii sport i lifestyle otworzyła swój pierwszy sklep w Rumunii, w centrum handlowym Iris w Bukareszcie. 50 Style należy do polskiej grupy Marketing Investment Group. Sieć prowadzi ponad 150 sklepów w Polsce oraz na Litwie. Oprócz marki 50 Style Grupa ma multibrandową sieć sklepów Sizeer z produktami w kategorii sportstyle. Od początku 2018 r. na rynku rumuńskim otwarto 5 sklepów pod tym szyldem.

– Dużym atutem jest wielkość kraju oraz potencjał nabywczy, skoncentrowany nie tylko na stolicy, ale obejmujący inne duże ośrodki, takie jak Timișoara, Konstanca, Kluż-Napoka, Krajowa czy Jassy. Widzimy też wielkie możliwości w mniejszych miastach. Rumunia jest jednym z naszych głównych celów rozwojowych w nadchodzących latach. Ponadto nasze działania rozwojowe koncentrujemy na rynkach, na których jesteśmy już obecni: Estonii, Litwie, Łotwie, Czechach, Słowacji i Węgrzech – mówi Rafał Pierzchniak, international leasing manager w Marketing Investment Group.

Rumunia jest drugim co do wielkości rynkiem w regionie, podobnym do rynku polskiego, z wysoką konsumpcją utrzymującą się dzięki wzrostowi płac. – Polskie marki mają tu już silną pozycję na rynku mody i nie tylko. Wszystkie te czynniki stworzyły idealne warunki do ekspansji sieci takich jak 50 Style – komentuje Brindusa Grama z działu powierzchni handlowych w Colliers International w Rumunii.

 Wśród polskich firm rozwijających się na rumuńskim rynku znajduje się też grupa LPP, która wprowadziła do Rumunii pięć marek – Reserved, Sinsay, Mohito, Cropp i House. Grupa wynajęła też ponad 22 tys. mkw. w obiekcie magazynowym powstającym w północnej części Bukaresztu, z przeznaczeniem na działania e-commerce LPP. W Rumunii obecne są także marki Pepco z 204 sklepami w całym kraju, CCC z ponad 50 sklepami i 4F prowadzącą  4 sklepy.