Zagranica

Saatchi & Saatchi i Grey Global zagrożone przesunięciem globalnych budżetów przez P&G

Agencja Wieden & Kennedy przejęła globalny budżet marki żywności zwierzęcej Eukanuba firmy Procter & Gamble (P&G). Do tej pory budżet...

Agencja Wieden & Kennedy przejęła globalny budżet marki żywności zwierzęcej Eukanuba firmy Procter & Gamble (P&G). Do tej pory budżet ten był obsługiwany globalnie przez agencję Saatchi & Saatchi. Decyzja koncernu o przesunięciu budżetu może być pierwszym krokiem zmian, jakie zajdą w najbliższym czasie w obrębie agencji współpracujących z P&G. W Stanach Zjednoczoncyh odczytano to jako zapowiedź zmian i chęć rezygnacji ze współpracy z sieciami agencji Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe) oraz Grey Global (WPP Group). Może się zdarzyć tak, że agencja BBDO Worldwide należąca do Omnicom będzie jedną z tych, która przejmie obsługę wybranych marek P&G, jako że obsługuje już firmę i marki Gillette, którą P&G przejął w tym roku. P&G twierdzi jednak, że Saatchi & Saatchi na pewno będzie obsługiwać marki Iams i Head & Shoulders. Wiadomo jednocześnie, że agencja Wieden & Kennedy obsługuje już budżet mydła Ivory, a jednocześnie jest doradcą Jima Stengela, global marketing officera P&G, w zakresie wielu projektów marketingowych. W tym miesiącu P&G podjął także decyzje o ograniczeniu wydatków na reklamę telewizyjną w USA. (“BrandRepublic”)