M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Klub Mediowy SAR i Pro Marka pracują nad zbiorem "dobrych praktyk" regulujących rynek audytu mediowego

Serwis Dzienny | 27 czerwca 2005, 00:00

Klub Mediowy SAR i przedstawiciele stowarzyszenia Pro Marka pracują nad dokumentem regulującym zagadnienie audytów mediowych. Dokument ten, będący zbiorem dobrych...

Klub Mediowy SAR i przedstawiciele stowarzyszenia Pro Marka pracują nad dokumentem regulującym zagadnienie audytów mediowych. Dokument ten, będący zbiorem dobrych praktyk audytorskich, miałby stanowić podstawę do certyfikowania działających w Polsce firm audytorskich. - Chcemy ucywilizować rynek mediów i wypracować praktykę akceptowaną przez wszystkie podmioty tego rynku: domy mediowe, media, reklamodawców i samych audytorów - mówi Jakub Bierzyński, CEO grupy OMD Poland. Dokument opierać ma się na międzynarodowej regulacji przygotowanej przez EACA (European Association of Communications Agencies), do której zostaną dodane lokalne uwagi. Inicjatorem kodeksu są domy mediowe. W oficjalnym dokumencie przygotowanym przez SAR czytamy: w ciągu ostatnich 10 lat audyt mediowy stał się ważnym elementem w ocenie efektywności pracy agencji mediowych na świecie. W ostatnim roku na naszym rynku pojawiły się także lokalne firmy audytu mediowego. Brakuje jednak zasad "dobrych poraktyk" regulujących ich działalność, ze względu na to, że w procesie kontroli i oceny konieczne jest udostępnienie audytorowi tajnych danych zarówno reklamodawcy, jak i domu mediowego, a po drugie, wynik audytu decyduje często o dalszej współpracy pomiędzy domem mediowym a klientem i może mieć poważne skutki biznesowe, np. decyduje o rozpisaniu wcześniejszego przetargu. Jest ogromnie istotne, aby tytuł audytora mediowego był używany wyłącznie przez firmy o nieposzlakowanej opinii, godne zaufania oraz stosujące profesjonalną, zaakceptowaną przez wszystkich uczestników procesu metodologię". - Nie zostaliśmy oficjalnie poinformowani w tej sprawie przez SAR. Nie zgadzam się jednak z tym, by domy mediowe regulowały naszą działalność. Punktem odniesienia dla pracy naszej firmy są zasady przygotowane przez World Federation of Advertisers dostępne na naszej stronie internetowej. I tego zamierzamy się trzymać - powiedział Konrad Serafin, dyrektor zarządzający firmy audytorskiej Media Strategy. Nie udało nam się skontaktować w tej sprawie z przedstawicielami Instytutu Audytu Mediowego i Media Check Point. (MKS)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , ,