Agencja 180heartbeats + Jung v. Matt we współpracy z JvM/Limmat w Zurychu przygotowała dla szwajcarskiej marki Bündnerfleisch nową platformę komunikacji z konsumentami.
Marka Bündnerfleisch to wysokobiałkowe przekąski z suszonej wołowiny. Producent, firma Verband Bündner Fleischfabrikanten VBF, kieruje je do aktywnych mężczyzn i kobiet w wieku 25-45 lat, którym zależy na wyborze przekąsek z wysoką ilością białka i niskim poziomem tłuszczu. Zalety przekąsek wyeksponowano na opakowaniach produktów, które przedstawiają osoby uprawiające bieganie, jogę i trening siłowy.
Uruchamiając komunikację “Energia od najlepszych”, firmie zależało na poszerzeniu grupy docelowej i większym zaangażowaniu dotychczasowych konsumentów. W tym celu wymyślono akcję samplingową, którą komunikowano przez specjalnie dedykowaną stronę. Umieszczono na niej trzy humorystyczne wideo, które zachęcały konsumentów do podjęcia sportowego wyzwania: ćwiczenia siłowego, oddechowego i biegu. Wszystko z duchem czasu i przymrużeniem oka – czyli bez rozstawania się ze smartfonem, który na przykład w jednym z ćwiczeń służy jako ciężarek.
Po to, by zweryfikować wykonanie ćwiczenia, agencja przygotowała serwis internetowy, do którego opracowała prototypy wykorzystujące funkcjonalności smartfonów bazujące na czujnikach i mechanizmach takich jak żyroskop, akcelerometr i pomiar dźwięku. Dzięki temu konsumenci, chcąc wziąć w udział w wyzwaniu, nie musieli pobierać dedykowanej aplikacji ani informować o wykonaniu ćwiczenia (np. przesłać zdjęcia czy wideo). Wystarczy, że mieli telefon przy sobie, a wykorzystana technologia zarejestrowała ich ruchy i dźwięk. Wypełniali jedynie prosty formularz adresowy, a następnie otrzymywali pakiet przekąsek Bündnerfleisch do wypróbowania.