Grupa Metro AG ogłosiła wyniki za rok finansowy 2017/2018 zakończony 30 września 2018 r. Ogółem przez 12 miesięcy Grupa wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 36,5 mld euro, czyli o 1,6 proc. niższe niż rok wcześniej, z czego 29,4 mld euro należało do dywizji hurtowej, a trochę ponad 7 mld euro generowała sieć Real. Przyczyną spadku miały być niekorzystne relacje kursowe, szczególnie w Europie Wschodniej. Przy stałym kursie obroty LfL wypadłyby na lekkim plusie.
W regionie Europy Środkowo-Wschodniej najlepsze wyniki raportowała Rumunia ze wzrostami we wszystkich segmentach: detalistów/cash & carry, franczyzie i HoRaCa. W Czechach i w Polsce niezależni detaliści i obsługujące ich cash & carry notowali lekkie spadki, pozostałe segmenty raportowały nieznaczne wzrosty. W Polsce w opisywanym okresie sieć Makro zamknęła jeden obiekt i zakończyła rok z liczbą 29 placówek. W trzyletniej perspektywie firma spodziewa się lekkiego wzrostu sprzedaży i solidny wzrost zysku operacyjnego oraz marży.
We wstępnym raporcie za pierwszy kwartał roku finansowego 2018/19 Grupa raportuje 2,3 proc. wzrost sprzedaży LFL o 2,3 proc. rok do roku. W Europie Wschodniej wzrost obrotów LfL wynieść miał w tym okresie ponad 6 proc. Przychody osiągnięte przez Metro AG w tym okresie wyniosły jednak 8 mln euro, co znów oznacza spadek o 0,6 proc.
W roku 2018/19 Olaf Koch, prezes Metro AG spodziewa się dalszego wzrostu sprzedaży LfL dla grupy w przedziale 1-3 proc. w stałych kursach walut. W Polsce i Rumunii przewidywany jest rozwój zwłaszcza w segmentach franczyzowym oraz gastronomicznym.