M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Mobilne wideo święci triumfy w Indiach

( red. ) | 23 stycznia 2019, 06:00

Według firmy analitycznej App Annie w tym właśnie kraju YouTube ma najwięcej użytkowników.

Przy cenach transmisji danych 4G, które wynoszą obecnie poniżej 2 dol. miesięcznie, ilość treści wideo dostarczanych na smartfony mieszkańców Indii wzrosła 10-krotnie w ciągu ostatnich trzech lat.

Użytkownicy smartfonów w Indiach pobierają średnio około 8,5 GB danych miesięcznie (ponad 40 godzin wideo) tylko z sieci komórkowych, czyli nie wliczając korzystania z wi-fi - wynika z danych firmy Analysys Mason. To więcej niż średnia ilość danych pobieranych przez mieszkańca Chin (7,59 GB), Japonii (6,07 GB) czy Stanów Zjednoczonych (5,10 GB). Indyjscy internauci, spośród których wielu korzysta z sieci po raz pierwszy w życiu, często poznaje ją raczej poprzez platformy wideo takie jak YouTube niż statyczne strony WWW. 

YouTube, który ma w Indiach prawie 250 mln użytkowników miesięcznie, wysłał zespoły ankieterów do hinduskich domów, by lepiej zrozumieć zwyczaje i upodobania tamtejszych internautów. Badanie potwierdziło, że dla wielu Hindusów YouTube jest tym, czym wyszukiwarka Google dla mieszkańców Europy i Stanów Zjednoczonych - głównie w materiałach wideo, a nie w tekstach informacyjnych, szukają porad medycznych, finansowych, turystycznych czy nawet religijnych. Dostosowując się do specyfiki indyjskiego rynku, YouTube udostępnia użytkownikom wyszukiwanie głosowe w lokalnych językach, a także pozwala ściągać filmiki na smartfony do obejrzenia później. 

Największą oglądalność na indyjskim YouTube ma kanał T-Series z muzyką z filmowych przebojów Bollywood: prawie 60 mld odsłon, czyli więcej niż Justin Bieber, Katy Perry i Taylor Swift razem wzięci. 

(WSJ)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,