Kraj

Abstra prawie potraja przychody reklamowe w 2018 r.

Producent ma w planach zwiększenie liczby kanałów, tworzenie formatów dla partnerów zewnętrznych oraz uruchomienie kanałów dla marek.

Abstra, niezależny producent treści wideo w polskim YouTube, opublikował wyniki swojej działalności w 2018 r. W ubiegłym roku produkcje Abstra uzyskały 567 mln wyświetleń, a firma wygenerowała ponad 8,24 mln zł przychodów z wpływów reklamowych. To 2,8 razy więcej w porównaniu z rokiem 2017. W 2018 r. Abstra zrealizowała ponad 100 kampanii dla swoich klientów. Mimo rosnących przychodów firma notuje negatywny wskaźnik EBIT na poziomie -2,3 mln zł. Powiększył się on w stosunku do 2017 r. o 0,5 mln zł.

Plany Abstra na rok 2019 obejmują dalsze zwiększanie liczby kanałów należących do portfolio firmy. Abstra zamierza prowadzić ekspansję w kolejne segmenty tematyczne na polskim YouTube. Po emisji programu sportowego “Prosto w Szczenę” realizowanego dla Onetu, Abstra w 2019 r. planuje produkcję kolejnych formatów we współpracy z partnerami zewnętrznymi. Bieżący rok ma być też czasem tworzenia kanałów dla dużych partnerów komercyjnych. Już w lutym br. wystartuje pierwszy kanał tego typu. Szczegóły na temat projektu nie zostały ujawnione.