Kraj

Black Red White zapłaci ponad ćwierć miliona kary za kampanię stworzoną przez Deloitte Digital

Firma meblarska "obiecywała" tańsze meble, ale okazało się, że nie wszystkie. UOKiK uznał, że to oszustwo i ukarał firmę.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FyCscnMVOurU%26feature%3Dyoutu.be%22%7D
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył 260 tys. zł kary na firmę meblarską Black Red White (BRW) za to, że w kampanii i w ulotkach reklamowych w czerwcu 2017 r. kusiła konsumentów obietnicą mebli tańszych o wartość podatku VAT, tymczasem, jak się okazało, promocja nie dotyczyła wszystkich mebli, a tylko wybranego asortymentu.

– Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

UOKiK uznał więc, że było to wprowadzanie konsumentów w błąd i nałożył na BRW 260 tys. zł kary oraz konieczność opublikowania stosownej informacji na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach. BRW może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).

Kampanię reklamową, informującą o tej promocji, przygotowała dla BRW agencja Deloitte Digital, za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom.