Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) nałożył 260 tys. zł kary na firmę meblarską Black Red White (BRW) za to, że w kampanii i w ulotkach reklamowych w czerwcu 2017 r. kusiła konsumentów obietnicą mebli tańszych o wartość podatku VAT, tymczasem, jak się okazało, promocja nie dotyczyła wszystkich mebli, a tylko wybranego asortymentu.
– Reklamy nie mogą pomijać tak ważnej informacji jak ograniczenie promocji do części produktów. Nie można wymagać od konsumenta, żeby do każdego plakatu czy ulotki podchodził z podejrzliwością i natychmiast szukał w regulaminie ukrytych haczyków lub niedopowiedzeń – mówi Marek Niechciał, prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
UOKiK uznał więc, że było to wprowadzanie konsumentów w błąd i nałożył na BRW 260 tys. zł kary oraz konieczność opublikowania stosownej informacji na swojej stronie internetowej i w dwóch ogólnopolskich gazetach. BRW może się odwołać do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (SOKiK).
Kampanię reklamową, informującą o tej promocji, przygotowała dla BRW agencja Deloitte Digital, za planowanie i zakup mediów odpowiadał dom mediowy Starcom.