Zagranica

British Airways z kampanią na 100-lecie

Jej bohaterami są ludzie, którzy uosabiają takie związane z Wielką Brytanią wartości jak otwartość umysłu, innowacyjność, wyczucie stylu i autoironiczny humor.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FO2w2bCMhc9k%22%7D
Spot jest wyznaniem miłości do Wielkiej Brytanii i zarazem deklaracją, że to pasażerowie British Airways czynią te linie wyjątkowymi.

CMO brytyjskich linii lotniczych Hamish McVey podkreśla, że kampania “Made by Britain”, choć akcentuje dumę z brytyjskiej tradycji, nie ma nic wspólnego z Brexitem i “zostawia politykę politykom”. To pierwsza kampania marki BA od 2012 roku, gdy emitowany był spot “Don’t fly” związany z igrzyskami olimpijskimi w Londynie i sponsorowaną przez linie lotnicze ekipą lekkoatletów Team GB.

W wysokobudżetowym spocie telewizyjnym występuje plejada brytyjskich gwiazd, w tym aktorka Olivia Colman, aktor i reżyser Garry Oldman, złota medalistka olimpijska w boksie Nicola Adams, bokser, mistrz świata wagi ciężkiej czterech federacji Anthony Joshua, artystka Grayson Perry i antropolożka Jane Goodall. Na zdjęciach archiwalnych pojawia się też piosenkarz David Bowie. Premiera spotu odbyła się równolegle na kanałach ITV1 i Channel 4 w piątkowy wieczór, 1 lutego. Kampania obejmie kina, social media, VOD, prasę i DOOH. 

Za kreację odpowiada pracujący dla British Airways Team Horizon, w skład którego wchodzą zespoły z agencji Ogilvy UK i Wavemaker. Reżyserem filmu jest Tom Tagholm, związany z firmą produkcyjną Park Pictures. Tagholm znany jest m.in. ze zrealizowanego w 2012 r. dla Channel 4 filmu “Meet the Superhumans” promującego igrzyska paraolimpijskie.