Kwota wydana przez koncern piwowarski na spoty reklamowe (łączny czas 5 min 45 sek.) podczas 53. edycji Super Bowl jest największa od ponad 25 lat. Drugim co do wielkości reklamodawcą był Amazon (25 mln dol.). W czołówce uplasowały się też Google, Deutsche Telekom i Toyota Motor z wydatkami na poziomie 20 mln dol.
Łączny czas reklam podczas trwającego trzy i pół godziny meczu Super Bowl to w br. 49 min i 45 s. Sporym powodzeniem cieszyły się dłuższe formaty spotów: z łącznej liczby 57 reklam aż 16 trwało minutę lub dłużej.
W podziale na branże najwięcej na reklamy wydały już dziesiąty rok z rzędu firmy motoryzacyjne (66 mln dol. za 6 min 30 s czasu reklamowego). Była to jednak najsłabsza obecność branży motoryzacyjnej na Super Bowl od 2010 r. zarówno pod względem liczby reklamodawców (5) i spotów (6), jak i łącznego czasu reklam. Od 2015 do 2018 r. średni czas reklam motoryzacyjnych wynosił 9 minut. W porównaniu z 2018 r. zabrakło reklam marek Jeep, Lexus i Ram, pojawił się za to Mercedes-Benz.
Mniej było także w br. marek debiutujących na Super Bowl. W latach 2009-2018 podczas meczu pojawiało się średnio 8 debiutantów, często niewielkich firm chcących zwiększyć świadomość marki. W br. na Super Bowl po raz pierwszy emitowano reklamy 6 marek: ADT, Bumble, Expensify, Mint Mobile, SimpliSafe i Washington Post.
(RapidTVnews.com)