Zagranica

Widownia NBC się starzeje

Ponad 45 proc. widowni pasm prime time amerykańskiej stacji NBC ma ponad 50 lat - wynika z opublikowanego właśnie raportu...

Ponad 45 proc. widowni pasm prime time amerykańskiej stacji NBC ma ponad 50 lat – wynika z opublikowanego właśnie raportu Magna Global USA. To zła wiadomość dla sieci, ponieważ ta tradycyjnie kierowała swoją ofertę reklamową przede wszystkim do osób w wieku 18-49 lat. Widownia NBC się starzeje. W sezonie 2003/2004 średni wiek widza tej sieci wynosił 46 lat, a w tym sezonie jest to już 48 lat. NBC nadal jest jednak stacją “młodszą” w porównianu z CBS, gdzie średni wiek widza w poprzednim sezonie wynosił 51,8 roku, a w obecnym 53 lata. Kierownictwo NBC powiedziało, że estymowane wydatki reklamowe marketerów kierujących ofertę do osób w wieku 18-49 lat spadną z poziomu 2,8 mld dol. (sezon 2003/2004) do 1,9 mld dol. (sezon 2005/2006). W sezonie 2004/2005 średni wiek widza innych amerykańskich sieci TV wynosił: dla ABC – 45,3 roku, dla Fox – 38 lat, dla WB – 35 lat, a dla UPN – 32,9 roku. (“Advertising Age”)