Zagranica

Twitter chwali się pierwszym pełnym rokiem rentowności

Serwis odnotowuje 23 proc. wzrost przychodów z reklam w 4. kwartale 2018 r. i to przyczyniło się do sukcesu w całym 2018 r.

Wzrost przychodów reklamowych o 23 proc. (rok do roku) do 791 mln dol. w ostatnim kwartale 2018 roku pomógł firmie Twitter w osiągnięciu pierwszego pełnego roku rentowności. Sieć społecznościowa znalazła się w punkcie zwrotnym po 12 lat. Uzyskanie rentowności w znacznym stopniu powiązane jest z rozwojem rynku internetowych reklam wideo w tym okresie. Pierwszy zysk Twittera (dochód netto) wyniósł 360 mln dol., co stanowi około 12 proc. marży na poziomie 3,04 mld dol. w 2018 r., (z czego większość pochodziła ze sprzedaży reklam i zadłużenia z tytułu licencjonowania danych). Roczne przychody z reklamy wzrosły o 24 proc. i wyniosły 2,62 mld dol.

(Campaign)