Kraj

CDA.pl z 28 mln zł przychodów w 2018 r.

Blisko 90 proc. pochodzi ze sprzedaży abonamentów SVoD, a około 9 proc. ze sprzedaży reklam.

W roku 2018 przychody spółki CDA SA wyniosły blisko 28 mln zł, czyli o 60 proc. więcej niż w roku 2017. Niemal 90 proc. zysku spółki pochodziło ze sprzedaży subskrypcji usługi CDA Premium, z której korzysta 172 tys. osób. Opłaty z tytułu licencji dla dystrybutorów filmowych i kinowych przekroczyły w minionym roku 13 mln zł.

Przychody w IV kwartale 2018 r. były wyższe o 82 proc. w stosunku analogicznego okresu roku 2017. Sprzedaż miesięcznych abonamentów w 2018 była o 82 proc. lepsza niż w roku wcześniejszym. Rekordowe były także kwoty przekazane dystrybutorom i właścicielom praw autorskich do filmów – w 2018 r. przekroczyły one 13 mln zł.

Blisko 90 proc. przychodów spółki pochodzi ze sprzedaży abonamentów SVoD, a około 9 proc. ze sprzedaży reklam. Warto odnotować, że spółka niemal całkowicie zmieniła model sprzedaży reklam – zakończono współpracę z podmiotami pośredniczącymi w sprzedaży powierzchni reklamowej, postawiono na budowę własnych struktur sprzedażowych oraz zaprzestano sprzedaży reklam w modelu aukcyjnym w sekcji User Generated Content (UGC).