Zagranica

CMO Mastercarda z tytułem Global Marketer of the Year 2018

Raja Rajamannar, dyrektor ds. marketingu i komunikacji organizacji płatniczej Mastercard, otrzymał tytuł od World Federation of Advertisers.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FQLldWFQiwLo%22%7D

Na krótkiej liście, obok Rajamannara, znaleźli się: Ukonwa Ojo, szefowa marketingu działu consumer beauty w Coty; Marc Pritchard, chief brand officer, Procter & Gamble; Syl Saller, dyrektor ds. marketingu i innowacji Diageo oraz Claudia Willvonseder, była CMO Ikea Group, obecnie dyrektor generalna Ikei w Szwajcarii. Ubiegłorocznym zdobywcą tytułu Global Marketer of the Year był Keith Weed, ustępujący szef marketingu Unilevera.

Rajamannar w minionym roku m.in. usunął nazwę Mastercard z logo organizacji, podjął działania na rzecz “cyfrowej przejrzystości” zarówno wewnątrz firmy, jak i we współpracy z innymi marketerami oraz uruchomił w 40 krajach kampanię “Start Something Priceless” na rzecz dokonywania zmian społecznych przez marki. Obecne stanowisko w Mastercard zajmuje od września 2013 r. Wcześniej pracował na kierowniczych stanowiskach m.in. w firmie ubezpieczeniowej WellPoint (obecnie Anthem), firmie produkującej odżywki dla niemowląt Humana i przez 15 lat w Citigroup, w tym na stanowisku Global Chief Marketing Officer, Cards and Payments. Karierę marketingową zaczynał w indyjskim oddziale Unilvera.