Kolporter poinformował, że w 2018 r. udało mu się po okresie spadków wypracować wzrost sprzedaży produktów okołoprasowych. W porównaniu z 2017 r. średnia roczna sprzedaż tych produktów, w przeliczeniu na jeden punkt sieci Kolportera wzrosła aż o 9 proc.
Kategoria “produkty okołoprasowe” obejmuje m.in. kalendarze, notesy, krzyżówki, kartki okolicznościowe, torby i opakowania na prezenty oraz produkty dla dzieci, jak malowanki, wyklejanki, kolorowanki, naklejki i kolekcjonerskie zestawy modelarskie.
Do czerwca 2018 r. w sieci saloników Kolportera notowano spadki sprzedaży tej kategorii. Począwszy od lipca ub.r., produkty okołoprasowe – w porównaniu z 2017 r. – sprzedawały się lepiej. Największy wzrost odnotowano w listopadzie – w tym miesiącu w salonikach sprzedano o 25 proc. więcej produktów okołoprasowych niż w analogicznym miesiącu 2017 r. W drugim półroczu 2018 r. dynamika sprzedaży wyniosła 12 proc., a w całym ostatnim kwartale ub.r. przekroczyła 20 proc.
Wcześniej Kolporter pochwalił się także wzrostem sprzedaży prasy. W przypadku obu kategorii Dariusz Materek, rzecznik prasowy, łączy sukces Kolportera z sytuacją Ruchu. – W wielu współpracujących z nim punktach nie było dostępnych towarów, przez co klienci szukali potrzebnych produktów gdzie indziej. W tym okresie pozyskaliśmy wielu nowych klientów – mówi.