Koszykarze Damian Lillard, Joel Embiid i Giannis Antetokounmpo reklamują w kampanii “Hulu Sellouts” dostępne w serwisie streamingowym transmisje meczów ligi NBA. “Panie Embiid, dlaczego zmienił pan swoje przezwisko?”, pyta w spocie młody fan. “Dla pieniędzy”, odpowiada Embiid.
Hulu wykorzystuje humor, by obrócić na swoją korzyść dość powszechne cyniczne uwagi na temat influencerów. Jak podkreśla Liz Gottbrecht, wiceprezes ds. marketingu w zajmującej się influencer marketing firmie Mavrck, zarówno marki, jak i influencerzy ryzykują, że jeśli będą ukrywać fakt płatnej współpracy, konsumenci odwrócą się od nich.
Spot Hulu, stworzony przez agencję digitalową Big Family Table, zostanie wyemitowany w najbliższy weekend w amerykańskiej telewizji podczas All-Star Weekend NBA. Największy nacisk zostanie jednak położony na media społecznościowe. Posty z hashtagami #ad, #paid, #alot, #sponsored, #hulupaidme, #neversellout i #hulusellouts pojawią się na profilach graczy.
Hulu, którego współwłaścicielami są: Comcast, Walt Disney, 21st Century Fox i WarnerMedia, działa wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Firma podaje, że pod koniec ub.r. miała 25 mln abonentów. We wrześniu ub.r. z usługi telewizji na żywo, obejmującej także dostęp do biblioteki materiałów VoD, miało korzystać ponad 1 mln osób.
(WSJ.com)