Kraj

Polskie firmy MŚP liderami w wykorzystaniu narzędzi cyfrowych Facebooka

Polscy przedsiębiorcy deklarują również, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (64 proc. wobec średniej europejskiej wynoszącej 53 proc.).

73 proc. firm z sektora MŚP w Polsce deklaruje wykorzystanie Facebooka do swoich działań biznesowych. To więcej niż europejska średnia wynosząca 66 proc. i najwięcej z przebadanych krajów (Niemcy, Francja, Hiszpania, Irlandia, Włochy, Polska, Wielka Brytania). Polscy przedsiębiorcy deklarują również, że Facebook pomógł im rozwinąć firmę (64 proc. wobec średniej europejskiej wynoszącej 53 proc.) oraz zwiększyć przychód ich firm (75 proc., średnia europejska 68 proc.). – W największych polskich miastach zorganizowaliśmy już blisko 10 konferencji skierowanych do przedstawicieli lokalnych firm, a w maju 2018 otworzyliśmy w Warszawie “Przestrzeń from Facebook”, miejsce spotkań i szkoleń, które regularnie gości polskich przedsiębiorców. W Polsce powstała również Rada MŚP zrzeszająca 16 firm z całego kraju, a nasi przedsiębiorcy gościli na międzynarodowe konferencji Gather w Dublinie, na której wymieniali się doświadczeniami z przedstawicielami sektora MŚP z całego regionu – wymienia Jakub Turowski, odpowiedzialny w Facebooku za politykę publiczną w Polsce i krajach bałtyckich.

W grudniu 2018 r. firma Morning Consult przeprowadziła na zlecenie Facebooka wywiady z ponad 7 tys. pracowników MŚP z USA, Niemiec, Francji, Hiszpanii, Irlandii, Włoch, Polski i Wielkiej Brytanii. Sprawdzono, jak Facebook wpływa na szeroką gamę czynników, w tym między innymi zwiększenie przychodu, wyszukiwanie pracowników, dotarcie do klientów, rozwój produktów i usług oraz ich sprzedaż za granicą, komunikację z klientami czy znajdowanie nowych dostawców. Wszyscy ankietowani pracowali na pełen etat (lub byli samozatrudnieni) na stanowisku menedżerskim lub wyższym.