Z raportu opracowanego przez Zenith Global i amerykański serwis branżowy Beverage Digest rynek napojów zawierających konopie (CBD) w 2018 r. miał przychody na poziomie 86 mln dol. Ze względu jednak na jego dynamikę – związaną ze zmianą amerykańskich regulacji odnośnie do konopii oraz inwestycjami ze strony największych producentów, a także licznych start-upów – analitycy spodziewają się, że w 2022 r. wartość tego rynku przekroczy granicę 1 mld dol. W 2023 r. jego obroty wynieść mają co najmniej 1,4 mld dol.
– Wpływ mają także kulturowe zmiany konsumpcji. Konsumenci poszykują produktów naturalnych dających korzyści zdrowotne oraz redukują spożycie alkoholu. CBD sa postrzegane jako środek uśmierzający stany od niepokoju po ból mięśni – komentuje redaktor naczelny Beverage Digest Duane Stanford.
W grudniu ub.r. Agriculture Improvement Act of 2018 usunął CBD z amerykańskiej listy najbardziej kontrolowanych substancji (Schedule 1, Controlled Substances Act).
Konopie (marihuana, cannabis) zawierają dwie główne substancje aktywne – CBD i THC. THC odpowiada za stan emocjonalnego pobudzenia i nie jest dopuszczona do użytku w artykułach konsumpcyjnych. CBD daje udowodnione korzyści (m.in. przeciwbólowe) i trwa proces dopuszczenia jej do masowego użytku.
(Zenith Global)