M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Biznes reklamowy Amazona rośnie szybciej, niż zakładano

( red. ) | 21 lutego 2019, 06:00

EMarketer ponownie podnosi prognozę wzrostu.

We wrześniu ub.r. firma badawcza eMarketer zapowiedziała, że Amazon zakończy rok 2018 jako trzeci sprzedawca reklam cyfrowych w Stanach Zjednoczonych po Google i Facebooku, a jego udział w rynku będzie większy od prognozowanego pół roku wcześniej, po części ze względu na zmiany w rachunkowości giganta e-commerce.

Obecnie eMarketer ponownie podniósł szacunki przychodów Amazona z reklam na rynku amerykańskim zarówno w latach minionych, jak i przyszłych. Tym razem firma uzyskała dane stron trzecich wskazujące, że reklama ma większy udział w przychodach Amazona, niż sądzono - wyjaśnia Monica Peart, senior forecasting director w eMarketerze.

Przykładowo eMarketer szacuje teraz, że przychody Amazona z reklam w 2017 r. wyniosły 3,3 mld dol., a nie 1,9 mld. dol., jak podano we wrześniu ub.r. Według najnowszej prognozy przychody mają wzrosnąć do 15 mld dol. w 2020 r., co będzie stanowić nieco poniżej 10 proc. rynku reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych, z 11,3 mld dol. (udział 8,8 proc.) w 2019 r.

Google i Facebook będą nadal zdecydowanie dominować na tym rynku w 2020 r., uzyskując łącznie przychody z reklam w wysokości 89 mld dol., przewiduje eMarketer. Szybszy od prognozowanego wzrost wpływów Amazona daje marketerom nadzieję na alternatywę dla obecnego duopolu Google i Facebooka, choć pojawiają się też obawy przed coraz większą potęgą ich głównego rywala.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,