Zagranica

Duzi marketerzy coraz chętniej korzystają z marketingu mobilnego

Coraz więcej dużych marketerów korzysta z możliwości reklam w telefonach komórkowych. Wśród firm, które rozpoczęły letnie kampanie wykorzystujące marketing mobilny...

Coraz więcej dużych marketerów korzysta z możliwości reklam w telefonach komórkowych. Wśród firm, które rozpoczęły letnie kampanie wykorzystujące marketing mobilny w Stanach Zjednoczonych, są: McDonald’s, Masterfoods, Timex, Coca-Cola Co., Heineken czy Johnson & Johnson. Elementy mobilne stały się już integralną częścią działań promocyjnych wytwórni filmowych przy okazji nowych premier, np. fani najnowszej cześci przygód Batmana (“Batman Begins”) w specjalnym serwisie internetowym mogą pobrać na telefony komórkowe grę wideo lub kupić dzwonki czy tapety z tematami z tego filmu. Masterfoods prowadzi kampanię mobilną opartą na mechanizmie wysyłania kodów promocyjnych, który dotyczy 60 mln opakowań drażetek Starburst. Nestle prowadzi pod hasłem “Grab. Gulp. Win!” podobną promocję dotyczącą 40 mln butelek napoju Nesquik. Kraft Foods planuje podobno, również opartą na SMS-ach, promocję swoich produktów (w tym m.in. marki żywnościowej Oskar Mayer). Coca-Cola we współpracy z wyspecjalizowaną firmą Jamdat inwestuje w gry mobilne, natomiast Heineken wykorzystuje SMS-y, poprzez które kupujący piwo mogą wygrać bilety na sponsorowany koncert AmsterJam 20 sierpnia w Randall’s Island w Nowym Jorku. Koncern McDonald’s rozpoczął natomiast promocję skierowaną do hiszpańskojęzycznych konsumentów pt. “LoMCXimo”, która oprócz klasycznych reklam telewizyjnych wykorzystuje mechanizmy SMS-owe do wysyłania zgłoszeń i odpowiedzi. Nawet producent zegarków Timex przy okazji planowanej na jesień kampanii mającej prezentować “nowe oblicze Timeksa” zamierza wykorzystywać elementy marketingu mobilnego. Specjaliści są zgodni – wraz ze wzrostem poziomu obsługi i powiększaniem baz danych posiadaczy telefonów komórkowych coraz więcej dużych marketerów i światowych koncernów FMCG decyduje się na szersze wykorzystanie tych narzędzi, a określenie “nowe media” w odniesieniu do marketingu mobilnego odchodzi pomału do lamusa. (“Advertising Age”)