M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

T-Mobile: W 2019 r. jeszcze poprawimy wyniki

Maciej Burlikowski | 22 lutego 2019, 06:00

Ten rok będzie pierwszym bez spadku EBITDA - zapowiada prezes T-Mobile Polska.

Andreas Maierhofer kieruje T-Mobile Polska od wiosny 2017 r.
Andreas Maierhofer kieruje T-Mobile Polska od wiosny 2017 r.
T-Mobile Polska, operator telekomunikacyjny należący do Deutsche Telekom, na koniec ub.r. obsługiwał 10,787 mln klientów, co oznacza, że w ciągu minionego roku przybyło mu ich 333 tys. (3,2 proc. r./r.). Przybyło klientów prepaid (tzw. ofert na kartę) - o 11 tys. (do 3,544 mln), ale przede wszystkim tych abonamentowych - o 322 tys. (do 7,243 mln). Telekom wypracował 6,5 mld zł przychodów, o 1,2 proc. wyższe niż w 2017 r.

Ubiegłorocznym sukcesem T-Mobile okazała się np. oferta "internetu domowego" (domowy modem internetu mobilnego z routerem wi-fi typu plug-and-play) - skorzystało z niej 220 tys. użytkowników, więcej, niż operator przewidywał.   

- Naszym największym osiągnięciem minionego roku był wzrost satysfakcji klientów - ocenia Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska (na zdj.). Średni współczynnik rezygnacji (tzw. churn) zmniejszył się w ub.r. o jedną trzecią, a w samym segmencie abonamentowym, w ujęciu całorocznym, spadł do rekordowo niskiego poziomu 0,9 proc. - Nie tylko przekonaliśmy klientów do pozostania z nami, osiągając najniższy współczynnik odejść w segmencie abonamentowym od 2012 r., ale także pozyskaliśmy nowych klientów. W wielu przypadkach także takich, którzy w ostatnich latach przeszli do konkurencji, ale postanowili powrócić - wskazuje prezes T-Mobile Polska.

Ubiegłoroczny zysk EBITDA telekomu wyniósł 1,663 mld zł i był o 6,7 proc. niższy niż w 2017 r. Zarząd T-Mobile uzasadnia to niekorzystnym wpływem stawek roamingowych (rozliczenia opłat klientów polskiego T-Mobile korzystających z usług za granicą) oraz koniecznymi inwestycjami.

- W ostatnim kwartale ub.r. osiągnęliśmy 3-proc. wzrost przychodów operacyjnych z usług komórkowych. To nas bardzo cieszy. W tym roku spodziewamy się podobnego, a może nawet jeszcze wyższego wzrostu. 2019 r. będzie pierwszym od lat, który mamy nadzieję zakończyć bez spadku EBITDA, a może nawet z jej wzrostem - deklaruje Maierhofer.

Do końca marca lub na przełomie marca i kwietnia T-Mobile Polska ma ruszyć z ofertą usług stacjonarnych - dostępu do internetu oraz telewizji na bazie sieci światłowodowej Orange Polska (FTTH) i kilku innych mniejszych dostawców, z którymi ma umowy. W ten sposób T-Mobile Polska ma nadzieję stać się w pełni konwergentnym operatorem telekomunikacyjnym, czyli świadczącym zarówno usługi telefonii, transmisji danych i telewizji, zarówno poprzez sieć komórkową, jak i stacjonarną. Na pytanie, jak bardzo agresywnie T-Mobile zamierza walczyć o pozyskanie klientów na rynku stacjonarnym, prezes T-Mobile wskazuje, że strategią firmy jest raczej przekonywanie jakością usług, które muszą wobec tego mieć swoją wymierną wartość, niż konkurowanie wyłącznie jak najniższą ceną.

Czytaj więcej na temat: ,