M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

W 2019 r. w Stanach Zjednoczonych wydatki na reklamę cyfrową będą większe niż na tradycyjną

( red. ) | 22 lutego 2019, 06:00

Według eMarketera w 2023 r. na digital pójdą już dwie trzecie wydatków reklamowych na rynku amerykańskim.

Firma przewiduje, że łączne wydatki na reklamę cyfrową w Stanach Zjednoczonych wzrosną w br. o 19 proc., do 129,34 mld dol, co będzie stanowić 54,2 proc. prognozowanej kwoty wydatków na wszystkie media reklamowe. Trwać będzie dominacja reklamy mobilnej, na którą zostanie wydana kwota 87,06 mld dol., czyli dwie trzecie wydatków na reklamę cyfrową. Jak informowaliśmy wczoraj, w 2019 r. - zdaniem eMarketera - pojawią się pierwsze oznaki słabnięcia duopolu Facebooka i Google dzięki graczowi numer 3 - Amazonowi, którego przychody reklamowe wzrosną o 50 proc. Wprawdzie przychody reklamowe dwóch czołowych graczy także wzrosną, ale ich łączny udział w rynku po raz pierwszy spadnie.

Poza reklamą zewnętrzną (wzrost o 1 proc.) wszystkie obszary reklamy tradycyjnej mają notować w br. spadki, przy czym największe dotkną drukowane katalogi firm typu Yellow Pages (minus 19 proc.) oraz prasę drukowaną (minus 17,8 proc.). Wydatki na reklamę telewizyjną mają spaść o 2,2 proc., do 70,83 mld dol., a na radiową o 1,8 proc.

Ogółem udział reklamy tradycyjnej w amerykańskim rynku spadnie w br. do 45,8 proc. z 51,4 proc. rok wcześniej.

(RapidTVnews.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,