Przetargi

Polkomtel prowadzi przetargi na Simplusa i Samych Swoich

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus GSM, prowadzi przetargi strategiczno-kreatywne dotyczące obsługi dwóch swoich marek pre-paid: Simplus i Sami Swoi. Simplus...

Polkomtel, operator sieci komórkowej Plus GSM, prowadzi przetargi strategiczno-kreatywne dotyczące obsługi dwóch swoich marek pre-paid: Simplus i Sami Swoi. Simplus obsługiwany jest przez agencję Euro RSCG Warsaw, a dla Samych Swoich pracowały do tej pory na zmianę agencja BuM i McCann-Erickson. Elżbieta Ptaszyńska-Sadowska, rzecznik Polkomtela, wyjaśnia okoliczności zorganizowania przetargu: – Nasza współpraca z agencjami nie jest oparta na modelu, w którym określonej marce czy budżetowi przypisana jest jedna określona agencja. Możliwości Euro RSCG znamy i nie poddajemy ich testom. Dbając jednak o atrakcyjną promocję marki młodzieżowej, wciąż szukamy nowych pomysłów na rynku. Zwróciliśmy się więc do kilkunastu agencji – zarówno tych, które były zaproszone do przetargu w ubiegłym roku, jak i do innych. Jeśli zaproponują coś ciekawego, nie wykluczamy nawiązania współpracy z nimi przy przygotowaniu kolejnej kampanii Simplusa lub przy obsłudze naszych innych linii komunikacyjnych. Kwestii przetargu na budżet Samych Swoich operator nie komentuje, ale z naszych informacji wynika, że wśród propozycji dotychczasowych agencji do badań skierowano także projekt agencji Euro RSCG Warsaw. Z wizerunkiem marki Sami Swoi Polkomtel ma praktycznie problem od początku jej istnienia (sierpień ub.r.) – ubiegłoroczne wyniki sprzedaży (400 tys. starterów) były poniżej oczekiwań i dlatego wiosną tego roku operator zdecydował o jej repozycjonowaniu i poszerzeniu targetu również o duże miasta i aglomeracje. Łącznie na koniec ub.r. Polkomtel miał 7 mln 26 tys. użytkowników, z czego 3 mln 658 tys. użytkowników telefonów na kartę. W marcu br. z sieci Polkomtela korzystało 7 mln 360 tys. osób, z czego 3 mln 875 tys. w pre-paidzie. Zatem w I kwartale br. Simplus i Sami Swoi pozyskały razem 934 tys. użytkowników. Na reklamę Simplusa w telewizji, prasie i radiu w ub.r. Polkomtel wydał 60 mln zł, natomiast w br. wydatki na tę markę zostały mocno obcięte – w I poł. roku wyniosły 18,7 mln zł (w stosunku do 33 mln zł w I poł. ub.r.). Reklama Samych Swoich od sierpnia do grudnia ub.r. kosztowała operatora 24,2 mln zł, a od marca do czerwca br. (w styczniu i lutym nie było reklam) – 15,8 mln zł (dane z monitoringu Expert Monitora). Obsługą mediową Polkomtela zajmuje się Universal McCann. (MB, MKS)