W zestawieniu brano pod uwagę prace z Rosji, Ukrainy, Gruzji, Bałkanów, krajów bałtyckich, Polski, Czech, Serbii, Słowenii i Rumunii. Obok reklamy z Polski “SMS-y mogą pokonać raka” przygotowanej przez Ogilvy Group Polska i zrealizowanej przez studio Film Fiction dla Fundacji Onkologicznej Alivia, AdForum wyróżniło spoty z Rosji (agencja Voskhod dla Dozdh TV), Ukrainy (Fedoriv z Kijowa dla Crate Club), Łotwy (PaganOgilvy z Rygi dla VEF Rifa) i Czech (WMC Grey z Pragi dla Royal Crown Cola).
Opiekę nad nowym projektem sprawuje Katia Chelpanova, szefowa komunikacji AdForum na Europę Wschodnią. AdForum umożliwia od 1999 r. agencjom reklamowym i studiom produkcyjnym prezentowanie w internecie swych osiągnięć marketerom i potencjalnym partnerom biznesowym. W agencyjnej galerii AdForum skupia 25 tys. klientów, a biblioteka kreacji obejmuje 200 tys. kampanii.