Kraj

20 proc. przychodów "Gazety Wyborczej" pochodzi z sieci

Sukces prenumeraty cyfrowej dziennik komunikuje w kampanii.

20 proc. przychodów "Gazety Wyborczej" pochodzi z sieci

Na koniec 2018 r. Wyborcza.pl miała 170,5 tys. prenumerat cyfrowych, czyli dostępów do serwisów internetowych i aplikacji Wyborcza.pl. Od stycznia do grudnia 2018 r. grono prenumeratorów Wyborcza.pl zwiększyło się o 37 tys. Liczba dostępów zakupionych w serwisach internetowych “Gazety Wyborczej” wzrosła o 31 proc. w skali roku przy jednoczesnym zwiększeniu ARPU – wskaźnika określającego średni przychód na użytkownika. Łącznie w całym 2018 r. użytkownicy Wyborcza.pl podjęli 430 tys. decyzji o zakupie dostępu do serwisów i aplikacji “Gazety Wyborczej”. Dzięki temu w minionym roku już ponad 20 proc. przychodów dziennika pochodziło z cyfrowej działalności.

W 2018 r. Wyborcza.pl stawiała na promocję długoterminowych subskrypcji – kwartalne, półroczne i roczne prenumeraty cyfrowe stanowiły 87 proc. wszystkich aktywnych dostępów. W 2019 r. priorytetem ma być lojalizacja użytkowników, z naciskiem na prenumeraty autoodnawialne. Już w 2018 r. liczba transakcji automatycznych wzrosła aż o 79 proc. Wyborcza.pl pracuje też nad zwiększeniem komfortu użytkowników podczas korzystania z serwisu oraz nad narzędziami do poprawiania efektywności biznesu subskrypcyjnego, m.in. w ramach projektu “Harmony” realizowanego dzięki dofinansowaniu z funduszu Google Digital News Initiative. 

Średnio w 2018 r. serwisy “Gazety Wyborczej” odwiedzało 6,93 mln osób miesięcznie (wzrost o ponad 0,5 mln odwiedzających). Rekordowym miesiącem dla serwisów Wyborcza.pl był październik – miesiąc wyborów samorządowych, kiedy liczba odwiedzających je wyniosła 7,78 mln i po raz pierwszy w minionym roku przekroczyła poziom 7 mln realnych użytkowników. Natomiast w grudniu 2018 r. Wyborcza.pl odnotowała największy wzrost liczby użytkowników rok do roku – serwisy odwiedziło wówczas o 1,18 mln osób więcej niż przed rokiem. 

 Od 28 lutego br. “Gazeta Wyborcza” w specjalnej kampanii promocyjnej informuje o wyniku w zakresie prenumerat cyfrowych odnotowanym w 2018 r. Działania reklamowe z hasłem „Możemy na siebie liczyć” realizowane są w: telewizji (TVN24 i kanały tematyczne) i radiu (radiostacje Agory), prasie (“Newsweek”, “Polityka” i autopromocja), internecie (Google, YouTube, Facebook, Twitter, Instagram oraz na profilach “Gazety Wyborczej” w mediach społecznościowych), kinach sieci Helios oraz na nośnikach reklamy zewnętrznej w komunikacji miejskiej w Warszawie. Kampanię, która potrwa do 14 marca, przygotował dział marketingu “Gazety Wyborczej”.