Kraj

Codemedia: FMCG notuje niewielki spadek wydatków reklamowych w TV

Na czele ponownie farmacja.

Codemedia: FMCG notuje niewielki spadek wydatków reklamowych w TV
W 2018 r. branża farmaceutyczna po raz kolejny wygenerowała ponad połowę udziałów w zestawieniu top 10 największych reklamodawców telewizyjnych, wynika z analizy domu mediowego Codemedia na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

W minionym roku na trzech pierwszych miejscach znaleźli się wyłącznie producenci z branży farmaceutycznej, z podium wypadł Unilever. Aflofarm oraz Polpharma utrzymują swoje pozycje, znacznie zmniejszył się dystans pomiędzy nimi. Lider zaliczył spadek aż o 17 proc., generując GRP na poziomie 180050. Polpharma, ze spadkiem o 2 proc., zakończyła rok z wynikiem 109834 GRP. Jedynym producentem z top 3, który osiągnął więcej GRP w porównaniu z rokiem 2017, jest USP Zdrowie (wzrost o 13 proc.).

Największy wzrost procentowy w top 10 względem poprzedniego roku (37 proc.) również należy do przedstawiciela branży farmaceutycznej – firmy Natur Produkt Pharma. Z pierwszej dziesiątki zniknął z kolei GlaxoSmithKline, numer 10. w ubiegłorocznym rankingu. Producent zanotował 20 proc. spadek i osiągnął 46962 GRP – wynika z analizy Codemedia.

Udział drugiej z najbardziej aktywnych branż – FMCG – zmniejszył się w 2018 r. o 8 proc. Największy spadek wśród reklamodawców odnotowały Unilever oraz Nestle – w obu przypadkach o 19 proc. Unilever z miejsca 3. przesunął się na pozycję 8., a Nestle o cztery oczka w dół – z miejsca 5. na 9.