M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tesla przechodzi na sprzedaż wyłącznie online

( red. ) | 4 marca 2019, 06:00

Radykalne posunięcie ma ograniczyć koszty i umożliwić zaoferowanie kompaktowego Modelu 3 za oczekiwaną cenę od 35 tys. dol.

Zejście z ceną do poziomu 35 tys. dol. to kluczowy element planu firmy Elona Muska, który zakłada oferowanie aut elektrycznych dla masowego klienta. Startowa cena kompaktowego Modelu 3, gdy debiutował w 2017 r., wynosiła 49 tys. dolarów. Ostatnio została zmniejszona do 42,9 tys.

Tesla podaje, że kosztująca 35 tys. dol. podstawowa wersja Modelu 3 może na jednym ładowaniu przejechać 220 mil (ok. 354 km) i rozpędza się od zera do 60 mil (96,5 km) na godz. w 5,6 s.

Musk poinformował, że w związku z przejściem na sprzedaż online część sklepów Tesli zostanie zamkniętych, co doprowadzi do redukcji personelu, jednak nie ujawnił szczegółów. Firma miała pod koniec ub.r. 378 sklepów i centrów serwisowych na świecie.

Planowane posunięcie z pewnością jeszcze bardziej rozsierdzi dilerów samochodowych w Stanach Zjednoczonych. Od lat torpedują oni działania Tesli zmierzające do sprzedaży aut bezpośrednio konsumentom w firmowych sklepach, co stanowi zakwestionowanie mającego ponadstuletnią tradycję zwyczaju posługiwania się siecią licencjonowanych pośredników.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , ,