M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Duńczycy przejmują największy w Polsce e-sklep z modą

Magdalena Soroczyńska | 8 marca 2019, 06:00

Kwota sprzedaży Showroom.pl nie została ujawniona.

Platforma Showroom.pl, największy polski sklep internetowy oferujący modę od lokalnych projektantów, został przejęty przez duńską platformę Miinto. Nie ujawniono kwoty transakcji. Dotychczas 85 proc. udziałów Showroom.pl należało do koncernu Hubert Burda Media (w Polsce wydaje m.in. magazyny "Gala", "Claudia"). W ramach umowy Burda kupiła mniejszościowy pakiet w Miinto. 

Showroom to platforma skupiająca 600 niezależnych marek i projektantów mody z Polski i Europy. Istnieje od 2012 r. Platformę założył Michał Juda, który posiadał 15 proc. udziałów w Showroom. Juda, podobnie jak Burda stał się udziałowcem Miinto i nadal ma się zajmować rozwojem platformy.

Dołączenie do Miinto umożliwi markom sprzedawanym dotychczas przez Showroom dostęp do nowych sześciu europejskich rynków, na których obecne jest Miinto: Danii, Szwecji, Norwegii, Holandii, Belgii, Polsce i Szwajcarii.

Miinto powstała w 2009 r. Skupia 1800 marek i butików modowych. Działa na zasadzie marketplace - nie ma własnych produktów ani magazynów. Ma siedzibę w Kopenhadze i oddziały w kilku miastach, m.in. w Warszawie.

Showroom oszacował, że jego tegoroczne obroty wyniosą ponad 10 mln euro.

 

Czytaj więcej na temat: , ,