M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Facebook chce być mniej społeczny, a bardziej prywatny

Paweł Piasecki | 8 marca 2019, 06:00

Mark Zuckerberg widzi obecnie przyszłość social mediów w wymianie wiadomości prywatnych i chatach w niewielkich grupach.

Potencjalnie znaczące przesunięcie w strategii firmy jej CEO zasygnalizował w poście na blogu ("A Privacy-Focused Vision for Social Networking"). Wymiana wiadomości szyfrowanych na całej drodze przesyłu danych (end-to-end encryption) miałaby z czasem zostać udostępniona we wszystkich serwisach należących do Facebooka, a prywatne konwersacje znikałyby po czasie niezbędnym do skutecznej komunikacji między użytkownikami. Szef Facebooka myśli też o udostępnianiu w ramach systemów wymiany wiadomości funkcji e-commerce i płatniczych, które pozwoliłyby z czasem odejść od modelu biznesowego opartego na reklamach.

W rozmowie z "Wall Street Journal" Zuckerberg stwierdził, że planowane zmiany to odpowiedź na potrzeby konsumentów, którzy - jego zdaniem - coraz częściej wybierają komunikację w niewielkich grupach lub między dwiema osobami (jak na platformie WhatsApp) zamiast publikowania publicznych postów, jak robi to obecnie większość użytkowników Instagrama i Facebooka.

Zarysowana przez Zuckerberga wizja rozwoju mediów społecznościowych - bardzo odmienna od tego, do czego przyzwyczajał nas do tej pory Facebook - to reakcja, zdaniem wielu spóźniona, na poważne obawy co do bezpieczeństwa danych użytkowników. Nasuwa się pytanie, na ile jest to rzeczywista transformacja, a na ile PR - komentuje "Advertising Age".

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,