W 2018 r. najaktywniejszą marką w telewizji był Lidl, który zaliczył spory, 21-proc. wzrost zakupu GRP w porównaniu z rokiem ubiegłym. Na trzech kolejnych pozycjach uplasowały się Plus, Orange oraz T-Mobile, i to właśnie branża telekomunikacyjna wygenerowała największy, bo aż 44 proc., udział w zestawieniu top 10 – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Do grona dziesięciu najbardziej aktywnych marek w telewizji dołączyły dwie nieobecne w zestawieniu z 2017. Ibuprom – w ubiegłym roku na pozycji 13. – zwiększył swoją aktywność o 30 proc. i znalazł się na miejscu 7. z
liczbą 28 112 GRP. Marka Rossmann wskoczyła do grona top 10, mimo że zanotowała spadek o 7 proc. wygenerowanych punktów ratingowych.
W obecnym zestawieniu top 10 zabrakło Tesco, które jednak nadal plasuje się blisko czołówki. Druga z marek, która wypadła z zestawienia, to Neonet z wynikiem 14 953 GRP, co sprawiło, że z miejsca 10. w 2017 r. przesunęła się daleko poza czołową dziesiątkę.