Kraj

Jakub Potrzebowski został CEO ZenithOptimedia Group Poland

Jakub Potrzebowski, managing director domu mediowego Zenithmedia, objął funkcję chief executive officera nowo utworzonej spółki ZenithOptimedia Group Poland (ZOG Poland),...

Jakub Potrzebowski, managing director domu mediowego Zenithmedia, objął funkcję chief executive officera nowo utworzonej spółki ZenithOptimedia Group Poland (ZOG Poland), która ma koordynować biznesową działalność trzech domów mediowych w Polsce: Zenithmedia, Optimedia Poland oraz EquinoxMedia. W skład zarządu weszli także: Szymon Marek, obecnie managing director Optimedia Poland, który objął funkcję chief operation officera; Tomasz Werpachowski, ostatnio dyrektor finansowy CR Media, który w ZOG Poland będzie pełnił funkcję chief financial officera, a także Chris Mandale, EMEA CEO Zenithmedia i Starcomu, oraz Adri Ulfman, regional CEO ZenithOptimedia na Europę Centralną i Wschodnią, który od początku tego roku nadzorował proces konstytuowania się ZOG Poland. Do zadań Szymona Marka będzie należało wzmocnienie roli ZOG Poland jako centrali sieci ZenithOptimedia na region Centralnej i Wschodniej Europy (m.in. kraje bałtyckie, Bałkany, Bułgarię, Czechy, Rosję, Węgry, Słowację, Rumunię) i rozwój projektów, np. badawczych, które będą się mogły przyczynić do lepszej współpracy oddziałów sieci w naszym regionie. Ponadto Tomasz Werpachowski jako osoba odpowiedzialna za finanse wszedł do zarządów wszystkich trzech domów mediowych tworzących ZOG Poland. Agencje te należą obecnie do Publicis Holding (dotychczas Zenithmedia należał do agencji reklamowej Saatchi & Saatchi, Optimedia Poland do agencji Publicis, a EquinoxMedia do Saatchi & Saatchi). Współwłaścicielem ZOG Poland jest Tomasz Pawlikowski, który miał 15 proc. udziałów w spółce Optimedia Poland. Jego udziały w Optimediach zostały przeliczone na udziały w ZOG Poland. Liczba udziałów Pawlikowskiego w ZOG Poland nie została ujawniona, ale jak powiedział Jakub Potrzebowski, pomiędzy siecią ZenithOptimedia i Pawlikowskim zawarta została umowa zakładająca odkupienie tych udziałów przez holding w ustalonym okresie. Jednym z głównych zadań ZOG Poland jest koordynowanie buyingu agencji tworzących tę grupę. Chief buying officerem ZOG Poland został Wojciech Piekarski, dotychczas media buying and research director Zenithmedia. Wartość brutto budżetów obsługiwanych przez agencje tworzące ZOG Poland szacuje się na około 1 mld zł. Utworzenie ZOG Poland zostało po raz pierwszy zaanonsowane w mediach na początku tego roku. – Przez te kilka miesięcy dopinane były kwestie formalne całej operacji, w tym między innymi związane z przenoszeniem udziałów spółek do Publicis Holding i przeliczaniem udziałów Tomasza Pawlikowskiego – powiedział Potrzebowski. Dodał również, że wkrótce w stosunku do dostawców agencje mediowe należące do grupy ZenithOptimedia reprezentowane będą przez ZOG Poland. Potrzebowski jest związany z Zenithmedia, a wcześniej z agencją Saatchi & Saatchi od dziesięciu lat. (PR)