Kraj

Cyfrowy Polsat w ub.r. zwiększył zarówno przychody, jak i zyski

M.in. dzięki zakupowi Netii i Eleven Sports, ale także wynikom Polsatu.

Cyfrowy Polsat w ub.r. zwiększył zarówno przychody, jak i zyski
Grupa Cyfrowy Polsat, właściciel Polkomtela, operatora sieci komórkowej Plus, Telewizji Polsat, platformy telewizji satelitarnej, a od ub.r. także znaczący akcjonariusz firmy telekomunikacyjnej Netia, w zeszłym roku osiągnęła 10,686 mld zł przychodów, o 10,6 proc. (+1,02 mld zł) więcej niż w 2017 r., i wypracowała z nich 3,698 mld zł zysku EBITDA, o 7,1 proc. (+245 mln zł) więcej niż w rok wcześniej.

W całym ub.r. liczba klientów kontraktowych sieci Plus (opłacających abonamenty) wzrosła o 413 tys. (licząc liczbą usług) – do 7,3 mln, m.in. dzięki wprowadzeniu przez operatora w lutym ub.r. nowych prostych taryf komórkowych.

Liczba usług płatnej telewizji wzrosła w ub.r. o 156 tys. – do 5,1 mln, głównie dzięki usłudze multiroom oraz sprzedaży abonamentów Ipli (serwisu OTT).

Tak znaczący wzrost zarówno przychodów, jak i EBITDA grupy to także wynik konsolidacji wyników firmy telekomunikacyjnej Netia oraz grupy kanałów sportowych Eleven Sports Network, nad którymi CP przejął kontrolę w ub.r. (a ich wyniki konsoliduje od połowy drugiego kwartału ub.r.). Sama tylko Netia dołożyła 223 mln zł do ubiegłorocznego wyniku grupy CP.

W tych wzrostach miała udział także Telewizja Polsat, która w ub.r. uzyskała wynik reklamowy znów lepszy niż rynek. Jak oszacował dom mediowy Starcom, w ub.r. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce wzrósł o 6,3 proc. – do 4,415 mld zł. Natomiast Telewizja Polsat uzyskała w ub.r. 1,201 mld zł przychodów reklamowych, o 6,8 proc. więcej niż w 2017 r.