M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Polsat: rynek TV w 2019 r. wzrośnie najwyżej o 3 proc.

Maciej Burlikowski | 22 marca 2019, 06:00

Byłaby to dynamika dwukrotnie niższa niż w ub.r.

Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu i Telewizji Polsat, drugiego obok TVN największego nadawcy komercyjnego w kraju, przewiduje, że wartość rynku reklamy telewizyjnej w br. wzrośnie najwyżej o 3 proc.

Według szacunków domu mediowego Starcom rynek reklamy telewizyjnej w 2018 r. osiągnął wartość 4,415 mld zł, o 6,3 proc. wyższą niż w 2017 r. Zdaniem Steca tak wysokiej dynamiki wzrostu rynku jak w ub.r. trudno oczekiwać.

Według danych Nielsen Audience Measurement Grupa Discovery, do której należy m.in. TVN, utrzymała w ub.r. łączny wynik oglądalności wszystkich swoich kanałów, dający jej 27,1 proc. udziałów w krajowym rynku telewizyjnym. Grupa Polsat, do której od ub.r. należy także Eleven Sports, zwiększyła swój udział w rynku o 0,4 pkt proc. - do 24,3 proc. Telewizji Polskiej SA (TVP) w ub.r. także udało się zwiększyć oglądalność, i to 0,9 pkt proc. - do 21,4 proc. (TVP transmitowała w ub.r. m.in. mundial). Pozostali nadawcy, których kanały dostępne są w sieciach kablowych i na platformach satelitarnych, stracili w ub.r. łączny udział w oglądalność o 0,8 pkt proc. - do 17,7 proc. Kanały dostępne w bezpłatnej naziemnej telewizji także straciły oglądalność o 1 pkt proc. - 9,4 proc.   

Czytaj więcej na temat: ,