M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Amazon testuje reklamy wideo w aplikacji zakupowej

Paweł Piasecki | 25 marca 2019, 06:00

Wchodzi tym samym w bezpośrednią rywalizację z Google i Facebookiem dominującymi na wartym 129 mld dol. rynku reklamy cyfrowej.

Według nieoficjalnych informacji podanych przez Bloomberga testy reklam w aplikacji na smartfonach z systemem iOS Apple trwają od kilku miesięcy, a na urządzeniach z systemem Android rozpoczną się w br. Krótkie spoty wideo mają pojawiać się w powiązaniu z wynikami wyszukiwania w aplikacji mobilnej Amazona. Jest to cenne miejsce dla reklamodawców, gdyż osoby szukające konkretnych produktów w aplikacji są znacznie bardziej skłonne do zakupu niż użytkownicy przeglądający posty na Facebooku czy oglądający filmy na należącym do Google YouTube. Amazon ma jakoby oczekiwać od reklamodawców zadeklarowania budżetu minimum 35 tys. dol., za co mają otrzymać 60 dni emisji spotów przy cenie 5 centów za każdą odsłonę reklamy. 

Według firmy badawczej App Annie (raport "The State of Mobile 2019") Amazon był w ub.r. trzecią aplikacją mobilną w Stanach Zjednoczonych pod względem liczby aktywnych użytkowników - po Facebooku i Facebook Messengerze, a przed Instagramem i Snapchatem. Amazon jest też zdecydowanym liderem na amerykańskim rynku e-commerce (ok. 50-procentowy udział).

Jak podaje eMarketer, udział Amazona w rynku reklamy cyfrowej wzrośnie w br. do 8,8 proc. z 6,8 proc. w ub.r. Tymczasem pozycja lidera rynku Google ulegnie nieznacznemu osłabieniu (spadek udziału z 38,2 do 37,2 proc.). Ta sama firma badawcza prognozuje, że wydatki na mobilną reklamę wideo wyniosą w br. 16 mld dol., 22,6 proc. więcej niż w 2018 r.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , ,