M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ceneo.pl i Microsoft nawiązały współpracę

Paweł Piasecki | 26 marca 2019, 06:00

Największa porównywarka cen i ofert w Polsce wykorzysta rozwiązania przetwarzania w chmurze Azure i mechanizmy sztucznej inteligencji.

Współpraca technologiczna pomiędzy polskim oddziałem Microsoftu a Ceneo.pl będzie obejmowała wszystkie kluczowe dla porównywarki procesy operacyjne - od przetwarzania danych z rozmaitych i rozproszonych
źródeł, przez wnioskowanie oparte na AI, po tworzenie i wdrażanie nowych narzędzi dla użytkowników i partnerów oraz procesy administracyjne. 

Dzięki sztucznej inteligencji użytkownicy Ceneo.pl będą mogli analizować większą bazę ofert w oparciu o nowe kryteria cenowe i cechy charakterystyczne produktów. Z kolei porównywarka zyska dzięki AI możliwość skuteczniejszego dopasowywania działań reklamowych do konkretnych partnerów. W dalszym rozwoju platformy pomogą technologie machine learning oraz deep learning. - Naszą ambicją jest wdrożenie mechanizmów sztucznej inteligencji we wszystkich obszarach działania naszej porównywarki, a Microsoft jest światowym liderem w dostarczaniu technologii w tym zakresie - podkreśla Paweł Kowalski, CIO Ceneo.pl.

Ceneo.pl jest jednym z największych graczy na rynku e-commerce w Polsce obsługującym ponad 18 tys. sklepów internetowych oferujących łącznie ponad 11 mln produktów. Szacuje się, że co ósma transakcja w polskim e-sklepie poprzedzana jest wizytą w Ceneo.pl.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,