Grupa Bauer Media ogłosiła, że w ramach realizacji swojej nowej strategii biznesowej wchodzi do sektora usług marketingowo-sprzedażowych, skupiając się na rynku małych i średnich przedsiębiorstw. Bauer zaoferuje klientom zestaw zintegrowanych rozwiązań – komunikację marketingową oraz generowanie leadów w modelu aaS (as-a-service) – poprzez łatwy w obsłudze portal umożliwiający śledzenie, kontrolę i analizę skuteczności działań.
Ma to być odpowiedź na wyraźną rynkową szansę – wartość europejskiego rynku reklamy digitalowej szacowana jest na co najmniej 50 mld euro z mocnym trendem wzrostowym – oraz kontynuacja przemiany Bauera z wydawcy w stronę portfolio multibiznesowego skupionego na trwałym kreowaniu wartości. – Wydawnictwo pozostanie kręgosłupem firmy, ale wykorzystujemy szanse, by uzupełnić nasz główny biznes i pobudzić wzrost. Proces ten rozpoczął się w 2006 r. od przejęcia radia RMF i kontynuowany jest poprzez ostatnie przejęcia wiodących przeglądarek internetowych w Europie. Usługi marketingowe i sprzedażowe dla małych i średnich przedsiębiorstw to kolejny duży krok w kierunku realizacji tej strategii – skomentował Veit Dengler, członek zarządu firmy.
Trzon nowego systemu opracował Sunrise System, wiodąca polska firma dostarczająca rozwiązania z zakresu pozycjonowania (SEO) wchodząca w skład Grupy Bauer.