M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

TV i digital w badaniu gemiusAdReal na panelu single source

Tomasz Wygnański | 28 marca 2019, 06:00

Firma udostępnia też ranking marek o najwyższym zasięgu crossmediowym dla reklam wideo.

Badanie gemiusAdReal udostępnia dane dla reklam wyświetlanych w 36 kanałach telewizyjnych oraz w topowych aplikacjach mobilnych (Facebook, YouTube, Instagram), a także na komputerach osobistych. Informacje na temat oglądalności reklam pochodzą z panelowego badania jednoźródłowego.

Począwszy od wczoraj, na stronie badania gemiusAdReal udostępniony został ranking top 5 marek o najwyższym całkowitym zasięgu crossmediowym dla reklam wideo (obecnie są to Play, Plus, Winiary, Lidl i Pepsi). Dane te opracowywane są na podstawie zasięgu wśród realnych użytkowników (RU) w dowolnym rodzaju mediów: TV, PC lub mobile na przestrzeni ostatnich siedmiu dni. Oprócz informacji o osiąganym przez marki zasięgu netto (bez duplikacji widowni), prezentowana jest również wartość Incremental Reach, czyli dodatkowy zasięg dobudowany przez media do największej pod względem zasięgu platformy mediowej spośród top 20 marek.

Codziennie w godzinach okołopołudniowych ranking top marek będzie aktualizowany, uwzględniając dane z ostatnich siedmiu dni.


– Kilka miesięcy temu udostępniliśmy możliwość crossmediowej analizy własnej kampanii – gemiuPostBuy, które odpowiada na tak gorące pytania reklamodawców o duplikację zasięgu kampanii między telewizją i radiem a digitalem, razem z Facebookiem czy YouTube. Teraz rozszerzamy możliwości analizy o otoczenie konkurencyjne. Unikatową wartością dla reklamodawców jest możliwość porównania swojej strategii marketingowej, w tym duplikacji zasięgu pomiędzy różnymi typami mediów z działaniami konkurencji. Z kolei dla wydawców gemiusAdReal jest niezastąpionym źródłem wiedzy o tym, jak ich produkt reklamowy wygląda na tle konkurencji w ujęciu multimediowym – mówi Marta Sułkiewicz, chief sales officer w Gemiusie.

Czytaj więcej na temat: ,