Premiera filmu wyreżyserowanego przez niedawnego zdobywcę Oscara Spike’a Lee odbędzie się dziś w telewizji i na ekranach stadionowych w Stanach Zjednoczonych. 28 marca zaczyna się bowiem sezon Major League Baseball (MLB).
Film, którego narratorką jest Sharon Robinson, córka legendarnego gracza, został zainspirowany jego powiedzeniem: “Życie jest nieważne poza wpływem, jaki wywiera na życie innych”. Pokazuje, jak Robinson pokonywał bariery rasowe w baseballu i zestawia jego rolę w historii tego sportu z szerszą dyskusją o kwestiach integracji społecznej.
Budweiser rusza też z poświęconą dziedzictwu Robinsona kampanią 360 stopni, obejmującą telewizję, kina, prasę, out-of-home, digital, social media i ekrany na stadionach. Marka piwa stworzyła też limitowaną edycję aluminiowych butelek “42” – 42 centów z każdej sprzedanej butelki zostanie wpłaconych na konto Fundacji Jackiego Robinsona dla wsparcia otwarcia w Nowym Jorku muzeum poświęconego baseballiście.
(Marketingdive.com)