Zagranica

Spike Lee nakręcił film dla Budweisera

Trzyminutowy film "Impact" powstał z okazji 100-lecia urodzin słynnego baseballisty Jackiego Robinsona.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FKBvNSznpg0s%22%7D

Premiera filmu wyreżyserowanego przez niedawnego zdobywcę Oscara Spike’a Lee odbędzie się dziś w telewizji i na ekranach stadionowych w Stanach Zjednoczonych. 28 marca zaczyna się bowiem sezon Major League Baseball (MLB).

Film, którego narratorką jest Sharon Robinson, córka legendarnego gracza, został zainspirowany jego powiedzeniem: “Życie jest nieważne poza wpływem, jaki wywiera na życie innych”. Pokazuje, jak Robinson pokonywał bariery rasowe w baseballu i zestawia jego rolę w historii tego sportu z szerszą dyskusją o kwestiach integracji społecznej. 

Budweiser rusza też z poświęconą dziedzictwu Robinsona kampanią 360 stopni, obejmującą telewizję, kina, prasę, out-of-home, digital, social media i ekrany na stadionach. Marka piwa stworzyła też limitowaną edycję aluminiowych butelek “42” – 42 centów z każdej sprzedanej butelki zostanie wpłaconych na konto Fundacji Jackiego Robinsona dla wsparcia otwarcia w Nowym Jorku muzeum poświęconego baseballiście.

(Marketingdive.com)